Siivet-näyttely kokeilee rohkeasti akvarellin mahdollisuuksia. On sanottu, että akvarellitekniikoita on satoja ellei tuhansia. Kukin taiteilija tutkii erilaisia tekniikoita ja omaksuu niistä omalle ilmaisulleen sopivan. Siivet-näyttelyyn on koottu lukuisia hyvin erilaisia tapoja tehdä taidetta kuvaamaan akvarellin moninaisuutta.

Kollaasitekniikka yhdistelee erilaisia materiaaleja samaan teokseen, ja tekniikka syntyi 1900-luvun alun kubistien piirissä. Kollaasi saattaa sisältää miltei mitä tahansa materiaaleja, kuten sanomalehteä, pahvia, kangasta, hiekkaa, jouhia, puuta jne. Akvarellikollaasi käsittää yleensä lähinnä erilaisia maalattuja ja pilkottuja akvarelleja esimerkiksi varhaisempia hylättyjä teoksia paloiksi leikattuina tai revittyinä. Kollaasi saattaa olla myös kolmiulotteinen, veistosmainen.

Kuiva- ja märkäkuullotus useine värikerroksineen tuottaa erilaisia monikerroksisia uudenlaisia akvarellipintoja. Kuiva- ja märkätekniikka samassa teoksessa antavat sille kiinnostavan erilaisen ilmeen.
Monotypia on teknisesti yksinkertaisin taidegrafiikan muoto, jossa tasaiselle laatalle tai lasilevylle maalatusta kuvasta saadaan ainutkertainen paperivedos. Monotypiaa saatetaan tehdä myös toisin päin. Märälle teokselle painetaan joko ohut tai paksu muovi, jolloin värit sekoittuvat uudeksi, ainutkertaiseksi kuvaksi.

Näyttelyssä on useita erityyppisiä laatikkokollaaseja, joissa maalatut paperit on voitu muotoilla monin tavoin ja liimata paperikuvan päälle tuottamaan kokonaan uudenlaisen taideteoksen. Kollaasi saattaa käyttää tarkkarajaisia elementtejä tai paperi hyödyntää revityn paperireunan koristeellisuutta.
Kaiken kaikkiaan akvarelli sisältää hyvin monenlaisia jokaisen taiteilijan itse luomia mahdollisuuksia. Voidaanpa akvarelliteoksen kehittelyyn käyttää myös tietotekniikan keinoja.
Tuula Palmunen-Saari